Impression = Gösterim
Bir kurumda çalışıyorsunuz ve patronunuz - işleri büyütmeye karar vermiş olacak ki - Facebook'ta reklam çıkalım, şu sağ sütunda görünelim şeklinde size iş verdi.
Önce Google'ladınız tabi, sonra baktınız ki oo bu işleri yapan ajanslar var. Süper o zaman, bir kaç ajansa derdinizi anlattınız, onlarda hemen bir teklif iletelim dedi. Teklifler mail atıldı, tabii ki toplantıya 20 dk kala çıktısını alıp elinize aldınız.
O da ne, bilmediğiniz bir sürü terim...
Ajansa sormak istemiyorsunuz çünkü işi bilmediğiniz düşünülsün istemiyorsunuz haklı olarak.
Google'ladınız ve hoşgeldiniz burdasınız :)
Öncelikle kendinizi eksik hissetmenize gerek yok. Dijital pazarlamanın tarihini yazan kuşağız biz, tabii ki terminolojiye hakim olmamamız gayet normal.
Peki nedir bu teklifdeki bol sıfırlı impression?
Impression: Bir reklamın kaç kez görüldüğüdür.
Örneğin bir reklam Facebook, Instagram veya Audience Network'te kişinin ekranına girdiğinde bir gösterim yapılmış sayılır.
Önünüze gelen bir reklam raporunda 75 milyon impression görürseniz, sakın tüm Türkiye'ye reklam gösterilmiş gibi düşünmeyin, boşuna sevinmeyin (75 milyon bizi izlemiyor evet)
Zaten 43 milyon Facebook kullanıcısı varken Türkiye'de nasıl 75 milyon kişi reklamı görmüş olabilir ki?
Çünkü impression reklam ile erişilen kişi değil, reklamın gösterim sayısını verir.
Yani 1 reklam 1 kişiye defalarca gösterilmiş olabilir.
Reklamlarınızın kaç kişiye gösterildiğini ise reach, yani erişim sayısından ulaşabilirsiniz ki ondan da daha sonra bahsedeceğim.
Nesiller boyu yol gösterecek bir ışık. https://galeri8.uludagsozluk.com/490/japonya-haritas%C4%B1ndaki-ibretlik-j_701356.gif
YanıtlaSil